Bilbeskrivning
Porsche 91 Carrera 3.0 RS Recreation | Kermit Green
Skicka ett meddelande med en länk till den här annonsen till någons e-post.
En ägare
Porsche 91 Carrera 3.0 RS Recreation | Kermit Green
1976
10 mil
Manuell
1 400 kg
210 kg
0 kg
Bensin,
0,0 l/100km
0 g/km
0 kr/år
165 hk
1
2012-08-10
2.490.000:- (Netto 1.992.000 kr)
Såld
Utrustningen på denna Porsche
Daytona Automobil presenterar 1974 Porsche 911 Carrera 3.0 RS Recreation, en hyllning till en av Porsches mest ikoniska modeller, presenterad i den slående färgen Kermit Green.
Denna rekreation är baserad på en 1975 Porsche 911 S och har genomgått en omfattande restaurering och omvandling, med över 800 timmar investerade i kaross och chassi. Hela bilen har byggts om med metall, inte plast, vilket säkerställer både hållbarhet och autenticitet. Praktiskt taget varje komponent är ny, inklusive bromsar, ratt, interiör, säkerhetsbälten, instrument och hjul. Bilen står på 9 & 11 x 15-tums hjul med Michelin TB-däck, vilket ger ett klassiskt utseende med modern prestanda.
Hjärtat i denna rekreation är en högprestandamotor byggd av den välkända experten Bosse Strandell. Bilens uppskattade vikt är endast 1000 kg, kombinerat med en motor som producerar över 280 hk, vilket resulterar i ett spännande förhållande mellan effekt och vikt. Detta ger en riktigt snabb och spännande körupplevelse, som ekar originalets Carrera RS-anda.
Inuti bilen finns en varvräknare som går upp till 10 000 rpm och en hastighetsmätare som visar upp till 300 km/h, vilket understryker bilens prestandamöjligheter. Interiören har helt och hållet renoverats och erbjuder en fräsch, tidsenlig känsla.
Bilen restaurerades och byggdes omsorgsfullt av Ulrik Ahlund, med varje detalj noggrant övervägd för att återskapa essensen av den ursprungliga Carrera 3.0 RS. Nivån av hantverk och uppmärksamhet på detaljer i detta bygge är exceptionell, vilket gör den till ett enastående exempel på en rekreation.
Denna rekreation är baserad på en 1975 Porsche 911 S och har genomgått en omfattande restaurering och omvandling, med över 800 timmar investerade i kaross och chassi. Hela bilen har byggts om med metall, inte plast, vilket säkerställer både hållbarhet och autenticitet. Praktiskt taget varje komponent är ny, inklusive bromsar, ratt, interiör, säkerhetsbälten, instrument och hjul. Bilen står på 9 & 11 x 15-tums hjul med Michelin TB-däck, vilket ger ett klassiskt utseende med modern prestanda.
Hjärtat i denna rekreation är en högprestandamotor byggd av den välkända experten Bosse Strandell. Bilens uppskattade vikt är endast 1000 kg, kombinerat med en motor som producerar över 280 hk, vilket resulterar i ett spännande förhållande mellan effekt och vikt. Detta ger en riktigt snabb och spännande körupplevelse, som ekar originalets Carrera RS-anda.
Inuti bilen finns en varvräknare som går upp till 10 000 rpm och en hastighetsmätare som visar upp till 300 km/h, vilket understryker bilens prestandamöjligheter. Interiören har helt och hållet renoverats och erbjuder en fräsch, tidsenlig känsla.
Bilen restaurerades och byggdes omsorgsfullt av Ulrik Ahlund, med varje detalj noggrant övervägd för att återskapa essensen av den ursprungliga Carrera 3.0 RS. Nivån av hantverk och uppmärksamhet på detaljer i detta bygge är exceptionell, vilket gör den till ett enastående exempel på en rekreation.
Månadskostnad från kr
Kontant
Månader
Restvärde
%
kr
kr
kr
Utrustningen på denna Porsche
Daytona Automobil presenterar 1974 Porsche 911 Carrera 3.0 RS Recreation, en hyllning till en av Porsches mest ikoniska modeller, presenterad i den slående färgen Kermit Green.
Denna rekreation är baserad på en 1975 Porsche 911 S och har genomgått en omfattande restaurering och omvandling, med över 800 timmar investerade i kaross och chassi. Hela bilen har byggts om med metall, inte plast, vilket säkerställer både hållbarhet och autenticitet. Praktiskt taget varje komponent är ny, inklusive bromsar, ratt, interiör, säkerhetsbälten, instrument och hjul. Bilen står på 9 & 11 x 15-tums hjul med Michelin TB-däck, vilket ger ett klassiskt utseende med modern prestanda.
Hjärtat i denna rekreation är en högprestandamotor byggd av den välkända experten Bosse Strandell. Bilens uppskattade vikt är endast 1000 kg, kombinerat med en motor som producerar över 280 hk, vilket resulterar i ett spännande förhållande mellan effekt och vikt. Detta ger en riktigt snabb och spännande körupplevelse, som ekar originalets Carrera RS-anda.
Inuti bilen finns en varvräknare som går upp till 10 000 rpm och en hastighetsmätare som visar upp till 300 km/h, vilket understryker bilens prestandamöjligheter. Interiören har helt och hållet renoverats och erbjuder en fräsch, tidsenlig känsla.
Bilen restaurerades och byggdes omsorgsfullt av Ulrik Ahlund, med varje detalj noggrant övervägd för att återskapa essensen av den ursprungliga Carrera 3.0 RS. Nivån av hantverk och uppmärksamhet på detaljer i detta bygge är exceptionell, vilket gör den till ett enastående exempel på en rekreation.
Denna rekreation är baserad på en 1975 Porsche 911 S och har genomgått en omfattande restaurering och omvandling, med över 800 timmar investerade i kaross och chassi. Hela bilen har byggts om med metall, inte plast, vilket säkerställer både hållbarhet och autenticitet. Praktiskt taget varje komponent är ny, inklusive bromsar, ratt, interiör, säkerhetsbälten, instrument och hjul. Bilen står på 9 & 11 x 15-tums hjul med Michelin TB-däck, vilket ger ett klassiskt utseende med modern prestanda.
Hjärtat i denna rekreation är en högprestandamotor byggd av den välkända experten Bosse Strandell. Bilens uppskattade vikt är endast 1000 kg, kombinerat med en motor som producerar över 280 hk, vilket resulterar i ett spännande förhållande mellan effekt och vikt. Detta ger en riktigt snabb och spännande körupplevelse, som ekar originalets Carrera RS-anda.
Inuti bilen finns en varvräknare som går upp till 10 000 rpm och en hastighetsmätare som visar upp till 300 km/h, vilket understryker bilens prestandamöjligheter. Interiören har helt och hållet renoverats och erbjuder en fräsch, tidsenlig känsla.
Bilen restaurerades och byggdes omsorgsfullt av Ulrik Ahlund, med varje detalj noggrant övervägd för att återskapa essensen av den ursprungliga Carrera 3.0 RS. Nivån av hantverk och uppmärksamhet på detaljer i detta bygge är exceptionell, vilket gör den till ett enastående exempel på en rekreation.